Nuffnang

Sabtu, 13 Julai 2013

BLOG-BLOG HIBURAN

BLOG-BLOG HIBURAN


Memey Suhaiza - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 03:25 AM PDT

Memey Suhaiza - Google Blog Search


menarik ramadhan - aksi <b>memey suhaiza</b> & anak-anak - myartis.com

Posted: 09 Jul 2013 03:20 PM PDT


Ramai yang setuju apabila Memey Suhaiza berbaik-baik dengan Abby Abadi. Namun terdapat juga percanggahan pendapat apabila ada yang mencadangkan agar mereka berdua 'bermadu'. Heh.

Istimewa bulan Ramadhan ini, jom kita tengok gaya menarik Memey bersama anak tunggalnya.

Klik untuk imej besar...

Jehan Miskin - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 03:08 AM PDT

Jehan Miskin - Google Blog Search


(TAHNIAH)<b>Jehan Miskin</b> Kini Sah Suami Kepada Julie Camelia Rhee |

Posted: 04 May 2013 04:58 AM PDT


Dengan 2 kali lafaz, Jehan Miskin kini telah pun sah bergelar suami kepada Julie Kamelia Rhee yang merupakan seorang gadis Korea. Majlis pernikahan mereka telah berlangsung di Carcosa Seri Negara kira-kira jam 2.40 petang dan diserikan dengan kehadiran 100 tetamu.

jehan miskin
Pengantin perempuan menerima mas kahwin sebanyak RM12,000 tunai berserta tiga dulang hantaran berupa beg tangan jenama Braun Buffel, komputer riba Apple dan set mandian. Manakala Jehan menerima tiga dulang hantaran berupa beg bimbit jenama Braun Buffel, pen Cross dan Ipad Mini.
jehan miskinJutaan tahniah diucapkan kepada Jehan Miskin dan Julie Camelia Rhee atas perkahwinan ini. Semoga mereka akan kekal bahagia sehingga ke akhir hayat. Selamat menempuh alam perkahwinan buat mereka berdua.

Baca Yang Ini Pulak:-


Ning Baizura - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 01:09 AM PDT

Ning Baizura - Google Blog Search


(14 GAMBAR)Ryan Sky Dalton, Si Jantung Hati <b>Ning Baizura</b> |

Posted: 16 May 2013 07:30 PM PDT


Akhirnya saat yang ditunggu-tunggu tiba jua. Semalam, Ning Baizura dan suaminya telah pun memperkenalkan anak mereka, Ryan Sky Dalton buat pertama kalinya untuk tatapan umum. Memang comel sangat-sangat si Ryan ni.

gambar ryan sky dalton

Sekali imbas, Ryan ada mirip wajah ibunya. Anak lelaki kalau ikut muka emak confirm besar nanti handsome. Semoga Ryan Sky Dalton akan membesar dengan penuh sihat dan menjadi anak yang soleh.

gambar ryan sky dalton

Lagi 12 keping gambar Ryan Sky Dalton dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar RentakSejuta.
ephyraP.S: 10 hari sahaja sudah nampak kesan positif pada wajah!!! Hebat sungguh Ephyra ini. Nak tahu betul ke tak, kenalah cuba. Yang pasti, memang ramai dah jadi lebih kacak dan cantik dengan Ephyra. Untuk tempahan dan pertanyaan, anda boleh LIKE Facebook Ocean2U, layari www.oceanlife2u.com, email ke info@oceanlife2u.com atau telefon terus ke 03-4141-7889.

gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton
gambar ryan sky dalton

Baca Yang Ini Pulak:-


Nera af - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 01:08 AM PDT

Nera af - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Nera af</b> - Google Blog Search

Posted: 30 May 2013 01:15 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Nera af</b> - Google Blog Search

Posted: 22 May 2013 01:08 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Nera af</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2013 01:02 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Nera af</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 01:26 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Nera af</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 01:23 AM PDT


gambar seksi <b>nera af9</b> bikini | Donnyien (dot) com

Posted: 01 Jun 2011 10:07 PM PDT

Nera AF9 atau nama penuhnya Queennera Francine Francis Kitingon, merupakan satu-satunya peserta Akademi Fantasia 9 yang mengamit pemerhatian kami.

Bukan kerana bakat nyanyian, tetapi kami lebih tertarik dengan profile Nera AF9 yang pernah bergelar naib juara untuk Miss Earth – Water Sabah 2010. Maknanya Nera Af9 ni kategori cantik jelita la tetapi kureng berbakat sikit berdasarkan komen abang Hattan kita dibawah.

Nera sebelum memasuki AF9, amat aktif bergiat dalam pertandingan nyanyian, antaranya ialah Kente3. Nera, kini berumur 19 tahun bukan sahaja cantik, malah pandai mengayakan aksi-aksi mengoda di depan lensa kamera. Kami terjumpa beberapa keping gambar di flickr yang boleh mengugatkan keimanan.

Kalau tidak, takkan lah Hattan pernah memberikan komen terhadap Nera, "Awak punya liuk lentuk tu tak menggoda saya, sebab awak nyanyi keluar masuk, keluar masuk. "Tone" sedap. Kalau ada "dinner" saya panggil awak tapi kalau "vocal" saya tak nak panggil awak. Kalau nak buat lelaki-lelaki meleleh air liur tengok awak saya panggillah. Fikirlah." (Ohbulan)

Biodata Profile Nera AF9:

Nama Penuh: QUEENNERA FRANCINE FRANCIS KITINGON

Nama Gelaran: Nera

Umur: 19 thn

Tarikh Lahir: 7 Januari 1992

Tempat Lahir: SMC Hospital Likas, Sabah

Ketinggian: 160 cm

Berat: 46 kg

Taraf Pendidikan: SPM

Pekerjaan: Pelajar AF9

Status Perkahwinan: Masih Single

Adik beradik: 2 (Yang Sulung)

Hobi: Menyanyi & membaca

Ciri Peribadi: Sederhana, happy, emosional, lembut hati, dan sayang haiwan

Kelemahan: Sambil lewa dan suka fikir negatif

Makanan Kegemaran: Spaghetti

Minuman Kegemaran: Lemon T

Muzik Digemari: Jazz

Penyanyi Digemari: Jaclyn Victor, Stacy AF, Siti Nurhaliza, Celine Deon, John Legend

Pelakon Digemari: Hans Isaac, Baim Wong, Linda Jasmay, Marsha

Filem Digemari: Harry Potter

Warna Pilihan: Pink, Putih, Coklat

Pengakuan: 'Saya Bukan Berbikini Sembarangan' – Nera (AF9)

Bekas pelajar Akademi Fantasia 9 (AF9), Queennera Francis Kitingon, atau Nera, 19, menjelaskan gambarnya berbikini seperti yang disebarkan di Internet adalah ketika dia menyertai pertandingan ratu cantik Miss Sabah Earth Malaysia 2010.

Kata Nera, dia tidak sangka selepas tersingkir daripada AF9 Sabtu lalu, dia terpaksa berdepan dengan kontroversi pertama dan terkejut dengan penyebaran gambar tersebut.

"Saya bukan berbikini sembarangan. Pakaian itu dikenakan pada pertandingan ratu cantik yang saya sertai pada tahun lalu dan mendapat tempat ketiga pada pertandingan tersebut.

"Terkejut juga apabila gambar-gambar itu tersebar. Apa-apa pun, maafkan saya jika ada yang berkecil hati kerana gambar itu," katanya.

Sebelum tersingkir dalam AF9, beberapa gambar Nera berpakaian bikini tersebar di Internet dan ia menjadi perbualan hangat di beberapa laman blog.

Sementara itu, Nera turut mencetuskan gosip apabila dikatakan sedang hangat bercinta dengan pelajar AF9 yang lain iaitu Azri atau nama sebenarnya, Mohamad Azri Abdullah,24.

Bagaimanapun dia mengakui bahawa terdapat bibit-bibit cinta yang berlaku di antaranya dengan pelajar tersebut dan Azri telah pun meluahkan perasaan terhadap kepadanya.

"Kami agak rapat dan sering berkongsi masalah sejak menyertai AF9 dan dia juga telah berterus terang bahawa dia cintakan saya.

Nera AF9 Bercinta Dengan Azri AF9?

"Begitu juga dengan saya turut menyukai Azri kerana dia mempunyai ciri-ciri lelaki idaman seperti memahami diri saya," katanya.

Dalam pada itu, Nera yang juga merupakan anak saudara bekas Ketua Menteri Sabah, Tan Sri Joseph Pairin Kitingan, belum bersedia untuk menjalinkan hubungan secara serius dengan pelajar tersebut.

"Memang kami suka sama suka cuma mungkin terlalu awal untuk kami bercinta buat masa ini, tambah pula masing-masing sedang mengejar impian," tuturnya.

Kredit;Ohbulan.com/Mohdrohaizad.co.cc

P/S:Lihat banyak lagi gambar nera AF9 disini.(FB Fanpage)

GAMBAR HOT <b>NERA AF</b> TAYANG LURAH DI MAJALAH | ANa Ahmad

Posted: 04 Feb 2013 02:02 AM PST


Pelantun lagu hatiku milikmu, Nera AF9 atau nama sebenar Queennera Francine Francis Kitingon telah tampil seksi hingga menampakkan lurah dalam sebuah Majalah Bandwidth. 











Best regards,

LIKE , TWEET dan COMMENT daripada anda amatlah Ahmad hargai . Tq :)

GAMBAR HOT <b>NERA AF</b> TAYANG LURAH DI MAJALAH | blogr.my

Posted: 03 Feb 2013 11:50 PM PST

GAMBAR HOT NERA AF TAYANG LURAH DI MAJALAH

3 bulan lepas oleh miera di miraakim.blogspot.com

GAMBAR HOT NERA AF TAYANG LURAH DI MAJALAH Pelantun lagu hatiku milikmu, Nera AF9 atau nama sebenar Queennera Francine Francis Kitingon telah tampil seksi hingga menampakkan lurah dalam sebuah Majalah Bandwidth. 

Rita Rudaini - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 11:28 PM PDT

Rita Rudaini - Google Blog Search


Produksi Tetap Akan Saman <b>Rita Rudaini</b> RM100,000 - Murai.com.my

Posted: 09 Jul 2013 05:00 AM PDT

berita | Tempatan

KUALA LUMPUR, 9 JULAI 2013: Usaha pihak Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN), untuk mendamaikan aktres Rita Rudaini bersama sebuah syarikat produksi baru menemui jalan buntu apabila produksi tersebut tetap dengan pendirian mereka untuk menyaman Rita.

Ini berikutan dakwaan produksi tersebut yang menyatakan Rita telah melanggar kontrak perjanjian apabila meninggalkan penggambaran sebuah drama episod yang dijangka tamat bulan ini.

Menerusi laporan akhbar Harian Metro hari ini, Pengerusi Biro Aduan dan Undang-Undang SENIMAN iaitu Zahrin Ishak berkata pihak produksi itu tetap juga mahu menyaman Rita dengan tuntutan ganti rugi sebanyak RM100,000.

Menurut Zahrin, usaha pihak SENIMAN untuk mendamaikan kedua-dua pihak gagal kerana pendirian tetap produksi itu dan tiada apa lagi dapat dilakukan pihaknya pihaknya untuk menyelesaikan isu ini secara baik.

Penghujung April lalu, Rita telah mengadu masalahnya kepada SENIMAN apabila diminta membayar ganti rugi RM100,000 oleh sebuah produksi selepas dia menarik diri daripada penggambaran drama episod yang dijangka tamat bulan ini.

Menurut Rita, sebelum membuat keputusan tersebut, dia terlebih dulu telah mengadakan perbincangan bersama produksi itu selain menyatakan ketidakpuasan hatinya terhadap cara kerja yang dipamerkan pihak produksi terbabit.

Sebaliknya dia pula diugut untuk meminta ganti rugi jika dia mengambil keputusan untuk berhenti daripada meneruskan penggambaran.

Ini menyebabkan Rita membuat aduan kepada pihak SENIMAN namun pertemuan yang diatur oleh pihak SENIMAN terhadap kedua-dua pihak tidak menunjukkan perkembangan positif apabila ia hanya dihadiri pelakon itu sahaja.

"Pihak produksi tidak hadir pertemuan lalu dan mereka menyatakan hasrat untuk tetap menyaman Rita.

"SENIMAN sudah berusaha sebaik mungkin membantu Rita, namun gagal. Kini terpulang kepada dia untuk mengambil peguam sendiri atau mendapatkan peguam SENIMAN," katanya ketika dihubungi, semalam.

najwa latif - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 11:22 PM PDT

najwa latif - Google Blog Search


<b>NAJWA LATIFF</b> DUTA DAN PELAJAR UNITAR - KucingHitam

Posted: 19 Jun 2013 08:31 AM PDT

Bagus la kan Najwa Latiff nie sambung study. At least menunjukan artis Malaysia nie memntingkan pelajaran juga atleast sebagai backup plan kalau apa jadi nanti. SPM yang lepas Najwa mendapat 4A dia memilih UNITAR untuk meneruskan pelajaran dia dalam jurusan Foundation in Management
Pihak UNITAR juga melantik Najwa Latif sebagai DUTA untuk promosikan UNITAR kepada yang bakal meneruskan dalam pelajaran.

<b>Najwa Latif</b> duta Unitar - iskandarX Society

Posted: 01 Jul 2013 01:43 AM PDT

WARTAWAN SINAR HARIAN
1 Julai 2013

DIA bukan sahaja berjaya dalam karier nyanyiannya, malah penyanyi remaja, Najwa Latif turut cemerlang dalam bidang pengajiannya dan tidak hairanlah dia dilantik sebagai duta Universiti Antarabangsa Unitar.

Menurut Najwa, pelantikan itu secara tidak langsung membolehkannya menerima tajaan biasiswa penuh daripada institusi tersebut untuk melanjutkan pengajian peringkat asasi dalam bidang Pengurusan selama setahun.

"Alhamdulillah, saya anggap ianya sebagai satu rezeki. Tapi pada masa yang sama saya harus memikul tanggungjawab yang besar untuk membantu pihak Unitar mempromosikan bidang pendidikannya.

"Di atas kepercayaan yang diberikan, saya akan pastikan tanggungjawab ini dapat saya laksanakan dengan baik," katanya yang merancang untuk melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi dalam bidang Pengajaran Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua (TESL).

Nubhan - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 11:16 PM PDT

Nubhan - Google Blog Search


Siti Nordiana Anggap <b>Nubhan</b> Tidak Lebih Daripada Kawan <b>...</b>

Posted: 08 Jul 2013 06:30 PM PDT

Mana mungkin anda, para peminat tegar dunia hiburan lupa pada Siti Nordiana. Penyanyi yang mesra dengan panggilan Nana ini popular dengan lagu Gurauan Berkasih bersama vokalis Spin, arwah Achik. Meskipun sudah jarang-jarang muncul di kaca TV mahupun di dada-dada akhbar dan majalah, namun menurut pelantun lagu Bukan Mengungkit Tapi Membangkit yang sudah tampil denga imej berhijab ini, dia masih aktif menyanyi hingga sekarang.

Pun begitu, sekitar bulan lalu nama Nana hangat diperkata ramai ekoran timbul gosip ibu anak satu ini dikatakan menjalin cinta dengan bekas pelajar Akademi Fantasia (AF6), Nubhan. Spekulasi semakin rancak memandangkan kedua-dua selebriti ini berstatus solo dan mereka kebetulan berasal dari Negeri Sembilan.

"Ya, memang sekarang ramai juga yang masih bertanyakan mengenai gosip tu kepada saya. Sebenarnya dakwaan saya bercinta dengan Nubhan tak sahih.

"Kami berkawan baik. Kami pun berasal dari negeri yang sama. Dulu memang kami kerap berjumpa. Memang pergi mana-mana, kami selalu bersama. Cuma sekarang ni kami jarang jumpa sebab masing-masing sibuk. Kami tak bercinta. Saya anggap dia macam adik saya. Gosip tu tak munasabah.

"Kalau betullah kami bercinta, takkan lah kami dengan mudah nak kongsi gambar percutian di Perhentian lalu. Kami kongsi setakat suka-suka saja. Lagipun kami pergi beramai-ramai. Kawan-kawan dia kawan saya juga. Kawan-kawan saya, kawan dia juga", kata Nana kepada Malaysian Digest.com ketika ditemui selepas majlis sidang media Baby & Raya Ekspo 2013, di PWTC, semalam.

Nana diminta mengulas mengenai gambarnya bersama Nubhan yang tersebar diinternet lantas timbulnya gosip mereka bercinta.

Dalam pada itu Nana juga mendedahkan, sejak bergelar ibu tunggal, ada beberapa lelaki yang cuba mendekatinya tak kurang mahu melamarnya sebagai isteri. Namun dia menolak lamaran tersebut secara baik kerana merasakan dirinya belum berjumpa dengan lelaki yang benar-benar mampu membuka pintu hatinya untuk kembali bergelar isteri, buat masa ini.

"Ada juga yang mendekati. Ada yang nak lamar saya. Tapi saya tolak sebab tak rasa lelaki itu sesuai dengan saya. Dulu ada juga keluarga cuba jodoh-jodohkan, tapi saya tak mahu. Saya rasa biarlah saya yang pilih sendiri.

"Sebolehnya kalau saya berkahwin semula nanti, saya mahu suami saya itu menyayangi Rayyan. Saya mahu Rayyan dapat kasih sayang seorang ayah seperti mana kasih sayang ayahnya. Saya hanya berserah sajalah", ujar Nana yang turut mengakui kini lebih berhati-hati dalam membuat pilihan teman hidup.

Nana mempunyai seorang anak lelaki, Mohamad Rayyan Nakhaie yang berusia 5 tahun, hasil perkahwinannya dengan arwah pelakon Mohd Faizal Yusup pada 2006.

Dalam perkembangan lain, selain bakal muncul dengan single terbaru duet bersama Syura, Nana mula berjinak-jinak dalam dunia pernigaan shawl dan cookies, 'Nana Bepan Cookies'.

"Perniagaan shawl ni baru jer bermula, yang cookies pula sebenarnya saya tolong makcik saya. Bepan tu sejenis cookies macam cakar ayam. Harganya, RM20 untuk 60 biji. Alhamdulillah setakat ni kami dapat banyak tempahan. Kalau ada yang berminat nak buat tempahan boleh hubungi nombor ni, 013-3802680″, tuturnya.

Erra Fazira - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 11:04 PM PDT

Erra Fazira - Google Blog Search


<b>Erra Fazira</b> &#39;accident&#39; | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 09 Jul 2013 04:59 PM PDT

Erra-Fazira-Kemalangan-Motorsikal

Penyanyi, pelakon dan pengacara popular, Erra Fazira berhadapan detik cemas apabila mengalami kemalangan jalan raya pada Sabtu lalu. Difahamkan, motosikal berkuasa besar yang ditunggang Erra telah terbabas hingga masuk ke bawah lori.

Namun, Erra nyata bernasib baik apabila menerusi status di akaun Twitternya dia memaklumkan hanya mengalami cedera ringan sahaja tetapi motosikalnya dilaporkan mengalami kerosakan teruk.

Ketika kemalangan, Erra dalam perjalanan ke Port Dickson bersama rakan-rakan serta dua lagi selebriti popular yang juga rakan baiknya, Umie Aida dan Linda Onn.

Pierre Andre - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:22 PM PDT

Pierre Andre - Google Blog Search


<b>Pierre Andre</b> Kini Suami Kepada Nur Hidayah | - Beautifulnara

Posted: 23 Jun 2013 07:08 PM PDT


Dengan hanya sekali lafaz, Pierre Andre atau nama sebenarnya Mohd Pierre Andre Bin Nazrul Andre, 28 tahun , sah bergelar suami kepada Siti Nur Hidayah, 26 tahun pada hari Ahad lalu. Majlis pernikahan telah berlangsung di Masjid Al-Ikhlas Taman Melati, Selayang.

gambar perkahwinan pierre andre

Majlis pernikahan dijalankan dalam keadaan sederhana dengan dihadiri oleh lebih kurang 200 tetamu. Pengantin perempuan menerima 7 dulang hantaran dan membalasnya dengan 9 dulang. Mas kahwin sebanyak RM300 dan wang hantaran RM20,000 telah dihantar oleh pengantin lelaki.

gambar perkahwinan pierre andre

Jutaan tahniah diucapkan kepada Pierre Andre dan Nur Hidayah atas perkahwinan ini. Semoga masjid yang dibina akan berkekalan sehingga ke syurga. Sama-samalah kita doakan. Lagi 4 keping gambar sekitar majlis pernikahan pasangan pengantin ini dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

bestbuyP.S: Murah gila barang-barang kat Best Buy World Malaysia nie. Barangan pun ada banyak pilihan. Memang kelabu mata dibuatnya. Seronok sungguh bershopping di sini. Korang pun jangan ketinggalan. LIKE Facebook Best Buy World Malaysia sekarang atau layari www.my.bestbuy-world.com untuk melihat sendiri.

gambar perkahwinan pierre andre
gambar perkahwinan pierre andre
gambar perkahwinan pierre andre
gambar perkahwinan pierre andre

Baca Yang Ini Pulak:-


Erul af - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:13 PM PDT

Erul af - Google Blog Search


(TAHNIAH)<b>Erul AF</b> Naib Juara K-Pop Star Hunt Musim Kedua <b>...</b>

Posted: 10 Feb 2013 07:22 AM PST

(TAHNIAH)Erul AF Naib Juara K-Pop Star Hunt Musim Kedua

Masihkah anda ingat dengan Erul? Erul merupakan salah seorang produk daripada rancangan realiti Akademi Fantasia. Lama mendiamkan diri tanpa khabar berita, rupa-rupanya Erul menyertai pertandingan Kpop Star Hunt musim kedua.

Kpop Star Hunt 2 mengumpulkan peserta-peserta daripada seluruh Asia untuk bertarung sesama sendiri. Selain Malaysia, peserta-peserta hebat dari Filipina, Jepun, Singapura dan Thailand turut sama berentap. Mengkagumkan apabila Erul berjaya memasuki peringkat akhir sebagai Top 3.

Kalau dulu Erul sebut "Anyeonghaseyo" pun tak betul, namun daripada video yang Abang Nara tonton, sebutan bahasa Korea Erul semakin maju. Yang membanggakan ialah apabila Erul berjaya merebut gelaran naib juara Kpop Star Hunt musim kedua. Tahniah diucapkan kepada Erul atas kejayaan ini.

Kepada Erul, semoga selepas ini bintang anda akan lebih bersinar. Jadikan pengalaman menyertai K-pop Star Hunt 2 sebagai pemangkin kejayaan anda di masa depan. Tahniah sekali lagi diucapkan.


______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________
" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

ramlah ram - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:10 PM PDT

ramlah ram - Google Blog Search


Buah tangan terbaru <b>Ramlah Ram</b> - N9Kini

Posted: 05 Apr 2013 08:20 PM PDT

Ramlah Ram

KALI terakhir tampil dengan album berjudul Ketentuan pada tahun 2009 lalu, kini penyanyi ternama, Ramlah Ram berjaya menghasilkan album terbarunya, Aspirasi Hati.

Pelancaran album ini telah dijalankan di Neway Karaoke Box, Fahrenheit 88, Bukit Bintang, Selasa lalu.

Apa yang menariknya mengenai album ini adalah ianya telah dihasilkan atas usaha kelab peminatnya, Ramlah Ram Group (RRG) yang sanggup menampung kos penerbitan sebanyak RM75,000.

Siap sepenuhnya sejak 2012, album edaran FMC ini mengandungi 12 buah lagu baru yang pastinya mampu mengubat kerinduan peminat setia penyanyi ini.

"Setelah lama menanti, akhirnya saya dapat juga menyiapkan album baru. Ini semua hasil kerja keras peminat yang mahu melihat saya tampil dengan album baru.

"Saya sangat terharu dengan kesungguhan mereka.

"Secara jujurnya, saya tidak mengambil keuntungan dari album ini kerana ia akan dimasukkan ke dalam tabung RRG untuk kegunaan akan datang,"  jelasnya.

Antara lagu yang dipertaruhkan adalah Sesaat Kau Datang, Seandainya, dan 5:00 minit yang menampilkan penyanyi rap, Caprice.

Sara Ali - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:10 PM PDT

Sara Ali - Google Blog Search


Jazli Hassan: Drama SAHABAT temukan saya dengan <b>Sara Ali</b> <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2013 02:24 AM PDT

lama tak updated blog..alhamdulillah sedikit demi sedikit mendaki tangga dalam kerjaya seni ini bukan mudah..takkkan jemu untuk mencari setiap yang tersirat dalam diri manusia yang bergelar GEMOKMAN...yeah! terima kasih pada team drama "sahabat" yang berikan sedikit ruang untuk mencari secebis pengalaman berlakon dengan manusia2 hebat ini dan punyai pemikiran lain dari yang lain..mula2 sampai lokasi drama sahabat nie tak kenal siapakan gadis cantik ini...rupanya inilah sara ali..memang cantik dan punyai character yang tersendiri..memang seseorang yang berbakat agak nervous gak beraksi dengan adik kecik nie...aura dia lain dari yang lain...lebih kurang masa beraksi mula2 masa drama supermak TV3..sempat juga bertweeter dengan dia...heehehehehe 
tambah lagi rakan serta manusia yang baru untuk di jadikan sahabat....terima kasih pada assitant director dan director Emri yang banyak berikan pandangan dan tunjuk ajar tentang character luar biasa dalam menjayakan watak BADROL..sebelum nie pernah bawa watak nie dalam video cooperate untuk sale perodua...just blend2 jek jadi atau tak perkara no dua...terima kasih semua walaupun bukan antara watak penting dalam drama ini tapi saya puas kerana akhirnya berjaya juga berlakon under production suhan movie sdn bhd...heheheheh..terima kasih juga pada pihak astro memberikan saya peluang untuk mengukir sedikit demi sedikit nama untuk terus berdiri dalam arena industri lakonan malaysia ini..terima kasih tuan director dengan sms ini...
apa saya boleh katakan pengalaman beraksi dalam drama sahabat adalah terbaik dan semua tenaga produksi baik-baik serta dah rasa macam sahabat sendiri..mungkin ada rezeki akan berjumpa lagi..Drama sahabat termasuk dalam sejarah catatan perjalanan saya seorang pelakon yang merangkak mencari setiap yang tersirat dalam diri ini...
dalam drama sahabat ini juga shukri yahya kini sahabat saya...sempat sambut hari jadinya dengan sahabat2 lain..best asyik makan kek hari jadi jek...kak am dan abg jamal terbaik dan baik hati..ehehehe sempat datang lepak set drama sahabat...makan makanan yang sedap2 yang paling best dapat mandi kolam renang walaupun diri ini tak tahu berenang..wahhhhh!best2 semua itu kenangan dan inspirasi untuk saya terus melangkah berjaya dalam dunia seni ini..


nantikan drama sahabat dia kaca televisyen anda dengan lakonan pelakon2 yang hebat hendsome,cantik dan comel2....mudahan ada peluang lagi untuk saya beraksi dan berjumpa dengan team yang sebaik ini dan tuan director serta team produksi yang bestttt...yeahhhhhh...!sempat updated blog...

6ixth Sense - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:07 PM PDT

6ixth Sense - Google Blog Search


<b>6ixth Sense</b> - Cintaku Padamu Seluas Angkasa | Oh My Chords

Posted: 05 Jun 2013 01:14 AM PDT



Intro: F C F x2

F Cm A# F
Salamku kepada Mu yang lebih Allah
F Cm A# F
Junjungku kehadiran Mu ya Rasul Allah
Cm A# Gm C
Rinduku kepada Mu selalu dihatiku
F Cm A# F
Terluntur dijalanku yang lebih Allah
F Cm A# F
Cahaya di hatiku ya Rasul Allah
Cm A#Gm C
Cintaku kepada Mu selalu di hatiku

F C F
Sallallah alai Muhammad
F C F
Sallallah alai wassallam
A# Dm C
Ya Nabi salam alaika
F C F
Salawatullah alaika

F C F
Sallallah alai Muhammad
F C F
Sallallah alai wassallam
A# Dm C
Ya Nabi salam alaika
F C F
Salawatullah alaika

Dm A A# F C Dm C A# C

Dm A A# F C Dm A
Cintaku pada Mu seluas angkasa
A# Gm C
Terbentang di jagat raya

F C F
Sallallah alai Muhammad
F C F
Sallallah alai wassallam
A# Dm C
Ya Nabi salam alaika
F C F
Salawatullah alaika

F C F
Sallallah alai Muhammad
F C F
Sallallah alai wassallam
A# Dm C
Ya Nabi salam alaika
F C F
Salawatullah alaika

Gambit Saifullah - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:04 PM PDT

Gambit Saifullah - Google Blog Search


Kereta <b>Gambit Saifullah</b> Terbabas - Gossip Artis Malaysia

Posted: 10 Jun 2013 09:00 PM PDT

Pada: Selasa, 11 Jun 2013
Mak ai dashyat juga kereta yang dipandu oleh pelakon, Gambit Saifullah apabila difahamkan yang keretanya terbabas sehingga masuk ke bahu jalan baru-baru ini.

Kereta yang sepertinya model sport Toyota MR2 itu tidak diketahui punca sebenar mengapa terjadinya sehingga berkenaan. Gambit tidak mengalami kecederaan.


Tag : , , , , ,

Komen yang betul-betul negative/promosi dan seumpamanya akan dibanned terus untuk berkomen di sini. terima kasih

kumpulan KRU - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 07:28 PM PDT

kumpulan KRU - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan KRU</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 07:33 PM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan KRU</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2013 07:18 PM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan KRU</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Dec 2012 07:12 PM PST


Warung Muzik - <b>KRU</b> cari peluang bisnes di Eropah

Posted: 26 May 2008 01:41 AM PDT

Ladylike kumpulan pertama KRU lebar sayap ke peringkat global

LANGKAH KRU untuk mengembangkan perniagaannya nampaknya tidak terhenti setakat di peringkat Asia semata-semata.

Selepas melancarkan KRU Studios di Amerika Syarikat, Singapura, Indonesia dan Hong Kong, empayar perniagaan yang diasaskan oleh trio adik beradik, Norman, Yusry dan Edry ini terus mengorak langkah dengan menembusi pasaran Eropah menerusi syarikat KRU Europe Ltd yang ditubuhkan pada 7 April 2008 di London, England.

Berfungsi sebagai ibu pejabat operasi KRU di Eropah, KRU Europe Ltd juga turut menguruskan hal ehwal pemasaran filem dan muzik khususnya produk dalam bahasa Inggeris. Di negara ini, syarikat KRU diketuai oleh Robert Bromley - seorang yang pernah berkhidmat di sebuah agensi berita, Reuters dan menyandang jawatan Ketua Pegawai Eksekutif di sebuah syarikat telekomunikasi, Nortel di benua Eropah.


Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan KRU Studios Sdn Bhd, Norman Abdul Halim berharap perlantikan Robert itu mampu merealisasikan impian mereka untuk terus bertapak di negara ini.

"Pengalaman dan rangkaian perniagaan Robert sememangnya akan banyak membantu operasi KRU di benua berkenaan.

"Sebagai langkah pertama KRU Europe, pihak kami sudah pun mengadakan sesi uji bakat di seluruh negara berkenaan seperti Sweden, Norway, Denmark, Finland dan Iceland sejak Jun tahun lalu untuk mendapatkan anggota kumpulan gadis pertama di bawah KRU," kata Norman dalam satu kenyataannya kepada Hip.

Ternyata, sesi uji bakat itu mendapat sambutan yang menggalakkan apabila lebih 600 peserta hadir untuk menyertai acara yang diadakan di Cosmos Studios itu. Cosmos Studio adalah sebuah studio di Stockholm yang pernah digunakan artis terkenal antarabangsa seperti ABBA dan juga Roxette.

Selepas melalui pelbagai peringkat saringan, akhirnya empat orang peserta berjaya di pilih untuk disatukan menjadi sebuah kumpulan gadis pertama KRU Europe. Mereka yang dianggotai Miranda Hortland, Valerie Wigardt, Louise Tomassino dan Isabel Billing menggelarkan diri mereka sebagai Ladylike.

Berkonsepkan pop rock, Ladylike dijadualkan akan turun ke ibu negara bagi memulakan rakaman album pertama mereka yang diterbitkan Edry pada Jun ini. Kesemua lagu sudah pun dikumpulkan dan hanya menunggu kehadiran anggota kumpulan ini untuk sesi rakaman vokal.

Di peringkat awal, album ini hanya akan diedarkan di peringkat Asia dan Eropah. Sekiranya mencapai kejayaan yang diharapkan, KRU tidak teragak-agak untuk mencuba memasarkannya di Amerika Syarikat.

KRU berharap dengan langkah pertama ini, bukan saja dapat membantu KRU mengeksport produk terbitan Malaysia dan mencapai kejayaan malah ia juga sekali gus mengharumkan nama negara di persada seni antarabangsa.

Alyah - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 07:25 PM PDT

Alyah - Google Blog Search


Datuk Ramli MS Dan <b>Alyah</b> Sudah Berkahwin Senyap-Senyap? |

Posted: 10 Jul 2013 10:50 PM PDT


Rasanya semua orang tahu mengenai percintaan yang terjalin di antara Datuk Ramli MS dan Alyah. Namun sehingga ke hari ini, tiada sebarang pengakuan yang dikeluarkan oleh kedua-dua belah pihak mengenai hubungan mereka. Itu yang Abang Nara terkejut apabila membaca gosip perkahwinan Ramli MS dan Alyah secara senyap-senyap di portal Murai.

ramli ms

Menurut apa yang ditulis, perkahwinan mereka berdua dilakukan selepas Alyah pulang daripada menunaikan umrah baru-baru selepas Alyah membuat keputusan untuk berhijab sepenuhnya. Rasanya penghijrahan Alyah sudah pun mencecah 2 bulan. Jadi adakah mereka berdua sudah bergelar suami isteri sejak 2 bulan yang lalu?

alyah

Alyah juga dikatakan sudah tinggal bersama di rumah Datuk Ramli MS di Bandar Kinrara, Puchong. Buat masa ini, berita ini masih tidak dapat disahkan kesahihannya. Kalau betul dah kahwin, lagilah bagus kan? Sama-samalah kita nantikan pengesahan daripada tuan punya badan sendiri.

P.S: Nissan Serena S-Hybrid dilancarkan 23 Julai ini

Baca Yang Ini Pulak:-


Along Cham - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 07:23 PM PDT

Along Cham - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Along Cham</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2013 07:23 PM PDT


<b>Along Cham</b> Nafi Kongkong Zila, Mahu Duet Bersama - Gua.com.my

Posted: 30 Jan 2013 06:55 PM PST

Semasa tayangan filem 'Wawa Semput' baru-baru ini, GUA sempat bertemu dengan Along bagi mendapatkan berita terbaru diri dan isterinya untuk dikongsikan kepada pembaca GUA.

"Untuk tahun 2013, saya merancang untuk membuat single duet bersama isteri. Sekarang ini, kami tengah mencari material yang sesuai. Di zaman ini apabila mengeluarkan sebuah album yang dimuatkan dengan 10 lagu, ia melibatkan kos yang banyak. Sebab itu saya merasakan 'single' merupakan satu jalan alternatif bagi seorang penyanyi untuk terus berada di dalam industri ini," ujarnya panjang lebar.

Ditanya mengenai gosip yang mengatakan bahawa dia mengongkong Zila dalam meneruskan aktiviti kerjaya seninya, Along berkata, "Tiada istilah kongkong dalam kehidupan kami sekeluarga. Apa yang boleh saya kongsikan di sini ialah Zila tidak suka ada 'maid'.

"Dia lebih selesa membuat kerja harian dan menjaga anak sendiri. Zila ada sahaja memenuhi jemputan undangan menyanyi cuma jarang berada di kaca televisyen."

Turut ditanya jika mereka mempunyai perancangan menambah ahli keluarga, Along dengan terujanya berkongsi ia "masih dalam perancangan".

"Mungkin belum ada rezeki. Saya hanya mampu merancang dan berdoa supaya dikurniakan lagi cahaya mata selepas ini."

Kepada peminat-peminat Along, jangan lupa saksikan filem terbarunya 'Wawa Semput' terbitan MiG bersama-sama dengan pelakon lain, antaranya Angah Raja Lawak, Yana Samsudin dan Adiba Yunus.

Yuna - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 07:16 PM PDT

Yuna - Google Blog Search


<b>Yuna</b> Kim&#39;s Last Dream | Teacher Woo Myung

Posted: 02 Jul 2013 02:24 PM PDT

Yuna Kim has been galloping toward her dream since she started figure skating in 1996 at the age of 7. She joined the 2010 Vancouver Olympics game, and won a gold medal.

She went through hard training since she was young and gave up the good times she could have enjoyed with her friends. Her family sacrificed and devoted their life for her. She overcame the expectation of others as well as the pressure involved. She had only been running forward with the goal of the Olympic gold medal for the majority of her life and her dream came true.

At one of her interviews, she confessed that she could hardly find a worthy goal as a figure skater after having achieved her life goal.

However, not only for herself but for her country, Korea,

For young figure skaters who set her as their role model and follow her path…

Yuna Kim made an official announcement that she would enter competition again in order to give the opportunities for young kids to be inspired to go into the ice rink, which had also been her dream. She began hard training, which was a seven-hour practice every day to participate in competition.

She also declared her return to the Olympics games.

While the training has been so tough that she didn't even want to think of it, along with the heart-pounding and all sorts of emotions she felt during competition, she set a new goal which she had announced to the world,the reason why she continued figure skating was not only for herself anymore.

After the 2010 Olympics, Yuna Kim was appointed UNICEF Goodwill Ambassador, as the youngest in world history. She has been given a new role for her life.

She started to participate in a variety of charitable works, such as shooting a video clip for Haiti earthquake survivors, and campaigning for Sahel famine relief and Syria. Every year, she visits children without parents and children with incurable diseases and sends contributions to charities. Last March, she generously contributed the entire prize for the world championship, $45,000. She also intends to participate in the relief activities directly after retirement.

"I want to use my own positive experience to help the children of Haiti and the millions of vulnerable children around the world," said Yuna Kim.  "Even in the hardest circumstances, dreams can give you the courage to live, and I hope I can share that message with children in need."

The very last gala program she presented was performed with John Lennon's song Imagine sung by Avril Lavigne. The theme of this last stage performance before her retirement of the 2014 Olympics was peace.

"In this Gala program, 'Imagine', Iemphasized the meaning and message of this song rather than figure skating skills or performance elements of the ice show," said Yuna Kim. "I would like to share the meaning of this program with many people who wish for peace."

Yuna Kim has found the real reason for figure skating. She looks more free and happy than her 2010 performance.

The real peace that we truly want…

The real world where everyone coexists rather than the world where they only care for themselves…

We are dreaming for such a world, aren't we?

A New Age

From <Stop Living In This Land Go To The Everlasting World Of Happiness Live There Forever> by Woo Myung

Now is the age of the new heaven and earth,

when heaven, earth and man are saved and live,

and the consciousness of the world reaches its peak -

an era when all religions are transcended.

It is the age of man, when man is the highest:

When heaven and earth exist in man, inside man's will,

andman lives as the master, accumulating blessings

and living within those blessings.

Each will become the master, a Buddha, a king, within himself.

He will become the master of the world and be without death,

without the heavy burden and pain of human affairs,

and without the judgment of good or bad, likes and dislikes.

The preconceptions and habits that man has,

are just his mind, his illusionary self,

but they do not exist in the world.

It is the age,

when one can go to heaven while he is living -

the heaven which until now he has only heard of;

whenbuddhas, saints and true people -

those beings we have only heard of -

come forth in great numbers;

when he who was dead inside his mind

becomes one who is living;

when resurrection and rebirth happens for man.

Until now, countless many have tried and failed to find

their true selves,

but now is the time, when anyone can find his true self and

become a saint.

Man was inside a dream and he was ignorant,

but it is now the age when he can know the ways of the world.

Now is the time

when all that has been spoken of is fulfilled;

when heaven and paradise we have dreamed of comes to pass.

A time when man no longer struggles to appease his feelings of inferiority,

and all people in the world become one;

a time when there are no divisions between nations

and everyone is one;

a time when religion, philosophy and ideology become one

and saints live working for the betterment of others;

a time when the sky has become low and within reach,

and people live in the sky, no longer feel inferior

and lack for nothing.

In other words, it has become a time beyond human

conceptions and behaviors;

a time of achieving completion when people do not die

after death,

but live forever;

a time when this world and the world beyond are not

separate but one;

a time of endless laughter;

a time when there are no songs of lamentation for the dead;

a time when man has wisdom and no thoughts or delusions,

a time when the world is a good place to live

because people are no longer foolish and work hard;

a time of the land of Buddha;

a time free of the seven emotions and five desires,

free from birth, aging, sickness and death;

a time when this place here on Earth is heaven;

a time of a humanitarian world living in harmony;

a time when all become one and live forever;

a time when one becomes God;

a time when one becomes Buddha;

a time when one lives with universal order;

A time without greed,

when no one thieves or robs

and people do not do each other harm.

In a time when we can live without the law,

we must discard the evil, selfish, human mind

and change it into the mind of God.

It is the time to live reborn in the land of God.

And it is already being actualized.

Our real dream is coming true.

Erry Putra - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 03:23 PM PDT

Erry Putra - Google Blog Search


Foto <b>Erry Putra</b> - Malaysian Actor | Saraung Blue Sky

Posted: 18 Dec 2012 08:59 AM PST

Judul : Foto Erry Putra - Malaysian Actor
Deskripsi : Koleksi Foto Erry Putra Popular Actor Erry Putra Aktor Malaysia Populer Lihat J...

kumpulan Jinbara - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 01:27 PM PDT

kumpulan Jinbara - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Jinbara</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2013 01:10 PM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Jinbara</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2013 01:18 PM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Jinbara</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Feb 2013 01:43 PM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Jinbara</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 01:33 PM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Jinbara</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2012 01:50 PM PDT


Penjenamaan <b>Jinbara</b> | Rock It MySelebriti

Posted: 30 Aug 2012 10:20 PM PDT

DIAM bukan bererti menyepi. Diam-diam kumpulan yang popular dengan lagu Farhana (Puteri Bumi Kenyalang), Jinbara, mereka sebenarnya ligat mempromosikan jenama 'Jinbara' dengan memberi peluang kepada peniaga muda di Kampung Kemensah, Hulu Klang, untuk berniaga melalui bantuan diberikan.

Menurut mereka, inisiatif ini dilakukan sebagai usaha membantu mengangkat nama Kampung Kemensah yang mula terkenal sejak kumpulan terbabit membuka pusat rekreasi iaitu Rimba Jinbara tujuh tahun lalu.

Masing-masing ligat mencari idea bagi mempertahankan Jinbara dengan membuktikan walaupun tanpa kehadiran album baru, mereka masih bergerak aktif.

Bagi pengasas projek, Mohd Jeffry Johari, 38, atau Cepot, peluang itu dilakukan bukan saja untuk mempromosikan kumpulan Jinbara, malah ia sebagai bantuan yang diberikan kepada mereka memerlukan selain anak kampung dan juga ibu tunggal.


Katanya, selain bantuan pekerjaan kepada beberapa ibu tunggal yang terpilih sepanjang bulan puasa lalu berniaga di bazar Ramadan, mereka juga sedang berjinak-jinak mengembangkan produk daripada makanan kini menjual aksesori wanita dan bakal menghasilkan pakaian tidak lama lagi.


"Untuk projek ini saya bekerjasama dengan Mohd Nizam Mohd, 36, atau Aqin dan kami baru saja membuka gerai jualan di Uptown Rampai Business Park, Kuala Lumpur. Sebagai permulaan kami menjual aksesori keperluan wanita dan insya-Allah jika berjaya kami akan mengeluarkan pelbagai produk atas nama Jinbara.

"Pastinya semua ini memerlukan modal yang besar dan perniagaan pula dijalankan oleh anak kampung yang terpilih justeru kami berharap segala-galanya berjalan lancar. Mungkin ada beranggapan kami sangat berani memberikan orang lain menguruskan perniagaan, bagi saya sebagai peniaga pastinya ada untung rugi dan segala yang kami berikan atas rasa kepercayaan jika ditakdirkan ditipu oleh mereka yang dibantu, saya anggap itu salah satu risiko yang perlu ditanggung," katanya.

Bukan saja Cepot dan Aqin, Abd Halim Hassan, 43, atau Anjang juga turut ligat melakukan perkara yang sama di mana baru-baru ini dia memberi dana kepada tujuh ibu tunggal di Shah Alam berniaga Nasi Ayam dan Ayam Penyet Jinbara di bazar Ramadan sekitar Shah Alam.

Katanya, minat membantu mereka timbul sejak dia menyertai Sukarelawan Kota Anggerik, Shah Alam di mana banyak masalah kewangan dihadapi beberapa ibu tunggal dan kurang mendapat perhatian pihak tertentu menarik perhatiannya.

"Setiap kami punyai cara masing-masing untuk mempromosikan jenama Jinbara, walaupun tidak tampil dengan lagu baru kami dengan cara yang kami lakukan diharap dapat terus mengekalkan ingatan peminat kepada kami. Walaupun masing-masing punya cara sendiri, matlamat kami tetap sama iaitu membantu mereka yang memerlukan di samping mengukuhkan nama Jinbara. Saya berharap projek membantu ibu tunggal pada Ramadan tahun depan akan lebih terbuka luas dan mencerahkan lagi peluang kami untuk bekerja keras dan sentiasa diingati peminat," katanya.

Selain Cepot, Aqin dan Anjang, Jinbara yang turut dianggotai oleh Shamsul Bakhtiar Zakaria, 42, (Tiar) dan Ahtan Shahrin Sabudin, 34, (Ahtan) sedang sibuk mempromosikan kompilasi lagu duet mereka bersama Fiq Mentor, Milik Siapakah Gadis Ini lagu asal nyanyian Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad.

Bagi Tiar dan Ahtan walaupun tidak terbabit secara langsung dalam projek penjenamaan kumpulan Jinbara mereka tetap memantau dan menyokong apa saja aktiviti yang dilakukan.

"Saya menyokong setiap pembabitan dilakukan mereka asalkan ia membawa kebaikan kepada kami semua. Sepanjang Ramadan lalu saya tidak terbabit dengan mana-mana kerja dan hanya menghabiskan masa menguruskan anak-anak yang sedang membesar dan insya-Allah selepas ini kami semua akan sibuk dengan promosi album Kolaborasi Mental yang akan berada di pasaran sedikit masa lagi," kata Tiar.

Pada Ahtan, semangat menaikkan nama Jinbara adalah peluang baik untuk mereka sama-sama mempertahankan kumpulan ini supaya tidak berkubur. Kewujudan Rimba Jinbara secara tidak langsung menjadikan mereka duta, sekali gus menarik perhatian peminat untuk berkunjung ke pusat riadah berkenaan.

"Sebagai salah seorang ahli kumpulan ini, pastinya saya menyokong penuh apa juga yang dilakukan oleh teman lain asalkan ia membawa kebaikan kepada semua. Mungkin saya tidak mampu menolong daripada segi modal dengan sokongan moral yang diberikan diharap Jinbara akan terus bertahan dan bertakhta di hati peminat," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 31/08/2012

Harian Metro

Media Shah Alam – PHOTO TERKINI <b>KUMPULAN JINBARA</b> <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 08:35 PM PDT

Jinbara -Kumpulan ini sedang mengadakan latihan untuk persembahan di Kuala Lumpur beberapa hari lagi,Antara yang hadir semasa sesi latihan ,Anjang,Hakim.Atan,Chepot,Manakala Tiar penyayi kumpulan ini tidak dapat hadir kerana ada urusan, Peralatan muzik disediakan oleh pertubuhan bukan Kerajaan "Persatuan Kebajikan Shah Alam" syabas Jinbara dan "Persatuan Kebajikan Shah Alam" Media Shah Alam sempat merakam beberapa foto untuk tatapan para peminat Jinbara,,,,,,,

See more here:
PHOTO TERKINI KUMPULAN JINBARA-LATIHAN MUZIK

Use this unique QR (Quick Response) code with your smart device. The code will save the url of this webpage to the device for mobile sharing and storage.

suki oiam - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 01:12 PM PDT

suki oiam - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>suki oiam</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2013 01:24 PM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>suki oiam</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2013 01:17 PM PDT


GAMBAR PERKAHWINAN <b>SUKI OIAM</b> 12 DISEMBER 2012

Posted: 17 Dec 2012 01:13 PM PST

Perkahwinan Suki OIAM dan Jeremy Chong 12 Disember 2012

Penyanyi yang terkenal menerusi lagu 'Terlalu Mencintaimu,' Suki Low atau lebih mesra disapa sebagai Suki OIAM telah melangsungkan perkahwinannya bersama jejaka pilihan, Jeremy Chong pada 12 Disember lalu di sebuah majlis tertutup di Pulau Pinang

suki oiam kahwin 4 perkahwinan suki oiam dan jeremy chong 12 disember 2012

Majlis perkahwinan ini turut diadakan di atas kapal Star Cruise Libra dan difahamkan hampir keseluruhan majlis perkahwinan tersebut ditaja termasuklah pakaian pengantin, set barang kemas dan lokasi majlis

Majlis resepsi yang berlangsung di 32 Mansion di Upper Penang Road

suki oiam kahwin 1 perkahwinan suki oiam dan jeremy chong 12 disember 2012

suki oiam kahwin perkahwinan suki oiam dan jeremy chong 12 disember 2012

suki oiam kahwin 2 perkahwinan suki oiam dan jeremy chong 12 disember 2012

suki oiam kahwin 3 perkahwinan suki oiam dan jeremy chong 12 disember 2012

aizat amdan - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 11:20 AM PDT

aizat amdan - Google Blog Search


MASSES | Noh Salleh & <b>Aizat Amdan</b> Releases Official Music Video <b>...</b>

Posted: 26 Jun 2013 09:00 PM PDT

Check out the latest video by Noh Salleh, frontman of local band Hujan together with Aizat Amdan who became famous by finishing 7th in the reality TV show 'Akademi Fantasia 5′ . The video is pretty simple but amusing at the same time and of course the song is catchy as hell. 

Dina nazir - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:19 AM PDT

Dina nazir - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2013 09:21 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2013 09:30 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2013 09:20 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2013 09:06 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2013 09:15 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 09:22 AM PST


Foto: Gaya Black & White Glam Glitz Selebriti @ Karpet Glamor AIM19

Posted: 18 Nov 2012 10:44 AM PST

Last Updated: 11:45am, January  2, 2013

TERENGGANU

BESUT
- Kg Anak Ikan, Kg Oh, Kg Keruak, Kg La, Kg Apal

HULU TERENGGANU
- Kg Menerong

SETIU
- Kg Nyatuh

TOTAL STILL AFFECTED: 107
RELIEF CENTRES: 4
TOTAL DEATHS: 6
ROADS CLOSED: 11

Bilik Gerakan: 09-6316021/ 66668246


KELANTAN

PASIR PUTEH
- Kg Gong Keding, Kg Tok Sudin, Kg Baru

KOTA BARU
- Kg Manok

TOTAL STILL AFFECTED: 61
RELIEF CENTRES: 3
ROADS CLOSED: 0

Bilik Gerakan: 09-7450999/ 7455555/ 7753400


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2012 09:37 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 09:41 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 09:06 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:29 AM PDT

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Kejujuran Khai telah menambat hati CJ dan berlaku juga bibit-bibit percintaan antara Khai dan CJ serta Jojo dan Farah (Dina Nazir) yang disebabkan oleh pisang goreng. Fairil yang selalu ...

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 09:31 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 05:07 AM PST


//BudakGile98\\

Posted: 07 Feb 2012 04:53 AM PST

Talking with teddybear ? CRAZY ?

HolaHolaa ! Jie's Here ! * Berangan rangan nak jadi macam Dina Nazir xD *

Hee ! Err . Ni kerja Aku ! Cakap-II dengan TeddyBear , * My AJ lah * Hee !

Serious macam orang Gile ! Lolx .

Takde sape nak cakap dengan Aku , Lebih baik cakap dengan Teddybear . HuHu !

AJ takde respon pon Aku cerite macam-II -.-''

Huishh ! Kesian Jie ! Haha xD

- GileGile  -

Err , Kalau lah AJ tuh bagi respon , Aku dah lame lari chuii ! Aku bakaa je AJ tuh . xD

Hee ! OkBye . 

* tengah tunggu Capital A online *


Older Post | Newer Post

Akim - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:11 AM PDT

Akim - Google Blog Search


3quarksdaily: Are We Smarter Yet? How Colleges are Misusing the <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2013 09:15 PM PDT

July 08, 2013

Are We Smarter Yet? How Colleges are Misusing the Internet

by Akim Reinhardt

Photo Credit, Chess dot comWe should all probably be a lot smarter by now.

The internet, more or less as we know it, has been around for about fifteen years.  So if this magical storehouse of instantly accessible information were going to be our entrepĂ´t to brilliance, we should all be twinkling like little stars.  You and I should be noticeably smarter, and anyone under the age of twenty should be light years ahead of anyone who was ever under the age of twenty prior to the 21st century.

But, ya know, en masse, we're all about as fuckin' stupid as we've always been.  After all, if we'd been getting smarter these last 15-plus years, you'd expect that humanity might have formed new and deeper insights into the nature of existence, and used those insights to update our collective goals: world peace, eliminating hunger, and flying taxis driven by cats wearing little chauffeur's caps.  But not only haven't we gotten wiser and developed new collective goals, we haven't even gotten any cleverer and moved closer to achieving the same old ones we've always pined for.  There's still the endless butchery of war and the terminal ache of starvation.

Of course, none of it's a surprise.  There are at least two obvious reasons why the existence of a cheap, and even free storehouse of knowledge, the likes of which could not have even been imagined by most people a generation ago, has done little to make us all a whole helluva a lot smarter.

For starters, people can be lazy and superficial.  Whether you prefer a Marxist interpretation, an existential one, or something equally incisive but less Eurocentric, the conclusion is the same: Lots of people are largely obsessed with chasing pleasure and shirking meaningful work.  They'd rather read about celebrity gossip than learn about mechanical engineering or medicine.  They'd rather indulge a neurosis or compulsion than work towards the common betterment.  And they'd rather watch funny cat videos than try to figure out how those ghastly little beasts can better serve us.  

This is why when you plop an unfathomably rich multi-media warehouse of knowledge in front of them, they'll mostly use it to wile away the hours on Facebook and Twitter.  In much the same way that if you give them an actual book, and eliminate the social stigma that says books are sacred, instead of reading it they might be inclined to rip out the pages and make paper airplanes.  The creative ones might set them on fire before pitching them out the window, in a quest to create a modern, aerial Viking funeral.

This helps explain why the internet is dominated by low-grade pornography.

That assessment is partly tongue in cheek, of course.  Many people, perhaps most, really do treasure a lifetime of learning, at least to some degree.  But putting that aside, there's another reason, beyond the too easy targets of human sloth and gluttony, which helps explain why the world wide web isn't making us that much smarter.


PHOTO CREDIT Texas A&M UniversityIt's because simply handing someone a library card, or an internet connection for that matter, and expecting them to just "get smarter," is a really shitty pedagogy

Beyond the various motivational techniques a good teacher can use to inspire pupils, students can also profit immensely from curricular guidance.  This is why teachers don't just turn you loose in the library for a semester, but instead actually assign materials to read.  Turning someone loose in the library can of course result in in genuine wonderment.  It can and often does lead to all sorts of learning at the intersection of curiosity and chance.  But there are real limits to autodidacticism, which is why we have teachers to begin with.

But if a teacher-student relationship can be essential for gainful learning by students, then that begs the question: What is good teaching?

Pedagogy, the technical craft of teaching, is continually developing.  It must react to and complement the historical and cultural circumstances of any given place and time.  What passed for good teaching in Ming China (1368-1644) or the late Ottoman Empire (turn of the 20th century) may not cut it in modern America.  And for that matter, what we see as good teaching in Modern America might not have even been possible in Ming China or the late Ottoman Empire, much less welcome.

So what then is good teaching in modern nations like the United States, which have a wealth of resources to devote to education, including dedicated professional teachers, healthy students subject to reasonably high expectations, established infrastructure, and the latest in available technologies?

To some extent the answer is up for grabs, and that's actually a good thing.  A truism in any discipline, ranging from the humanities to the sciences, is that debate and questioning are essential to learning.  The same holds true for what we know about learning itself.  And so sound pedagogy must always be subject to rigorous examination, analysis, and reconceptualization.

However, all of the disciplines also inform us that truly sound knowledge can be aggregated, often in a multitude of ways, and that some fallacies can be dismissed.  So while pedagogy must be flexible and open to new developments and improvements, it's also important to pinpoint those approaches that do not work well enough to be kept, or at the very least needs to be substantially improved upon.

I won't address K-12 pedagogy.  In many respects, I'm simply not qualified to talk about, for example, the best and worst ways of teaching basic science to a roomful of twelve year olds.  Instead, I want to discuss something I have quite a bit of experience with: teaching college students, particularly at the undergraduate level.

While ivy infested institutions like Harvard and Yale date back to the 17th century, and some European schools such as Bologna (1088) and Cambridge (1209) are so ancient as to be downright creepy, the modern university as we understand is actually not all that old.  Modern universities are really a 19th century development, with Germany leading the way in Europe and the United States doing the same in the Americas.

That means modern, post-secondary education and accompanying pedagogies are not very old in the big scheme of things.  Initial pedagogies in modern universities were of course inherited from an earlier era.  And they could be quite mind-numbing.  In an age when actual books were prized, cherished, and even rare, "learning" might consist of sitting down and writing furiously as a professor read aloud from pages students may not have otherwise had any access too.  For these and other reasons, rote memorization was also considered a vital pedagogic technique.

Photo Credit UCLAThis older pedagogy, which dominated 19th and early 20th century universities, gave rise to the popular image of the stuffy old professor and his droning, or possibly entertaining lectures, depending on your view and his oratorical skills. 

Come, sit at the foot of a great learned man, and pay rapt attention as he shares his wealth of knowledge with you.

There's actually something to be said for the wise old man (or woman) on the mountain approach to teaching, and lectures are still certainly a part of modern pedagogy.  But they're only a part.  Because pedagogy has come a long way over the last several decades, and good college instructors now incorporate a variety of techniques, inside and outside of the classroom, to facilitate student learning.

Integral to most of these modern pedagogical developments are forms of student-teacher interaction that move beyond the rather passive model of students listening to an uninterrupted lecture.  Walk into a modern college classroom, and it won't be the least bit surprising to see students talking to the professor instead of visa versa, or to even see students talking to each other.  A variety of approaches to in-class writing assignments are also used to facilitate interactions between students and teachers and among students.

There have been ebbs, flows, and gradual transitions in the culture of college pedagogy.  But the vast majority of  today's professors understand that there are far more effective ways to teach than just the ancient practice of lecturing, and most of them experiment with a variety of techniques and incorporate the ones that work best for them and their students.

Sigh.  In a perfect world, maybe.  But it's never really that simple, is it?

There is a tension within academia.  Truly innovative and superior pedagogical techniques tend to be expensive.  Why?  Is it because they rely on expensive technology?  No.  It's because many of the best pedagogies are most effective, or sometimes only even possible in smaller classrooms.  And that gets pricy.  It's just a lot cheaper to cram hundreds of students into a single lecture hall and have them all listen to the wise old professor spout forth his or her nuggets of knowledge and pearls of wisdom.

This labor cost helps explain the rise of various non-tenure track instructors, including a veritble flotilla of part-timers, but that's another issue altogether.  Either way, it has been common knowledge in higher education for decades now, both among administrators and professors, that strict adherence to lecturing is an inferior pedagogy. 

No wonder then that lectures are often complemented by discussion sections.  The typical formula is two or three hours of lectures per week in a large hall, and then one hour per week in which those hundreds of students are broken down into smaller discussion groups.

At first, this seems like sound, innovative pedagogy: mixing lectures with intimate discussions of the course material.  Except those discussion groups are generally not led by the great man or woman who officially teaches the course.  Instead they are typically led by other students.   Graduate students, to be sure, but students nonetheless, who are certainly not as qualified from a content or pedagogical standpoint.  In fact, it's often the very first time they've ever taught at all.  And of course they get paid next to nothing, which is what makes it so cost effective.

That model, as it is often executed, is a bit half-assed.  Or to put it more politely, wildly inconsistent.  The truth is, there's no getting around the fact that direct interaction with your actual professor is one of the hallmarks of a superior college education.

Want more proof?  Just ask yourself this: Aside from a smattering of exceptionally vain and wealthy people, who on earth would ever consider paying fifty- to a hundred-thousand dollars a year to send their kid to a small, private college if they could get the same quality of education at a large public college for a fraction of the cost?  Yet year after year, thousands of poor and middle class families work extra jobs, take on second mortgages, and have their children go into hock so that they can attend very small and very expensive colleges.  And the reason is simple.  Students really do typically get a better education at a small school with small classes.

I mean if you really have any doubt at all about this, just consider that graduate courses, where there's a lot on the line and everyone involved knows better, are typically capped at about a dozen.  Half that is hardly unusual.  Twenty would be considered an absolute monstrosity of a course.  And one-on-one tutorials are available for credit in most programs.

All of that brings us to the rise of MOOCs.  For those of you not up on your academic and/or pedagogical jargon, which at times can be almost as bad as military jargon, a MOOC is a Massive Open Online Course.  It's very new, but it's all the rage.  It's already even got a Wikipedia page.

In a nutshell, MOOCs are a return to the quaintness of the dark ages, at least from a pedagogical point of view.  First, film a professor delivering lectures to a massive lecture hall.  Then, make tProfessor lecturinghose lectures available on that shiny new device which is supposedly making us all so much smarter: the internet.

Now, before I eviscerate MOOCs, let me say that there are some truly amazing things about them.  In the same way that modern printing presses made books readily available, MOOCs can make really excellent lectures by top notch scholars readily available.  That's absolutely wonderful.  It really is great that any anyone can watch a great professor lecture.  Just like it's great that anyone can have a library card.

But a library card, or an internet connection, isn't enough by itself. 

The problem, and oh boy is it a problem, comes in using MOOCs to award college credit.  Doing so is nothing short of taking a giant pedagogical step backwards.  Why?  Because a MOOC is composed solely of lectures, usually with no actual interaction whatsoever between student and instructor.  Aside from an online bulletin board or chat, there's also no discussion.  And the grading is conducted by . . . actually, in the world of MOOCs, it's not even clear yet who's going to be doing the grading.  In a lot of cases, the students are actually grading each other.  I shit you not.  It's called "peer evaluation."

In the 21st century, that's disgraceful.  I mean, let's be perfectly honest about this.  Awarding people college credit for a MOOC is not very different than giving them college credit for watching TV.  It's about using a shiny new technology to peddle a dated and decrepit pedagogy.  And using degraded assessment (grading) techniques, such as "peer review" or at-home multiple choice quizzes that are entirely vulnerable to cheating, is utterly lacking in credibility.  To pretend otherwise is fairly reprehensible.

Now here's the real kicker.  This kind of thing sort of goes on at some colleges anyway, just without the TV part of it.  There really are classes where students simply go to large lectures, have no discussion sections, and no meaningful interactions with the instructor.  Though it's important to note that  student exams and papers in large on-campus classes are tpyically graded by graduate student teaching assistants, instead of shady and even corrupt practices like peer- or self-grading.  Not that graduate students grading undergraduates doesn't pose its own set of problems, but at least it's not fraud.

The ongoing use of this thoroughly dated pedagogy is disgraceful, but it happens, usually at the freshman level and particularly at large research schools (ie, a lot of the famous ones) that have many thousands of students, and professors who research more than they teach.  Historically, this hard little bit of reality is something that university administrators have not bragged about, because it really is quite shameful and, in some respects, represents a fleecing of tuition money from people. 

But that open secret is now becoming less secretive.  Some administrators are overreaching.  Some elite institutions, in league with upstart for-profit corporations, are trying to legitimize this backwards pedagogy in the form of MOOCs.

Why?  Because there's potentially a boat load of money in it for them.  The overhead costs are a fraction of actual teaching.  And what about on the consumer side?  Yes, many college adminstrators have been referring to students as "consumers" or "customers" for some time now.  And the speculation is that millions of "customers" would jump at the chance to "purchase" college credit from Stanford or Harvard or some other prestigious school, simply by paying tuition, watching internet TV, and engaging shoddy and even crooked grading rubrics. 

Sign me up!

And none of this even addresses the ethical or economic concerns and stunning hypocrisy of MOOCs potentially wreaking horrific degradation upon the professional labor market.  On that count, see this open letter from the San Jose State University Philosophy Department, which offers a more cogent, eloquent, informed, and insightful summary of that aspect of this issue than I could ever muster.  Or read this clever satirical piece about the potential for MOOAs: Massive Online Open (college) Administration.

Thanks to modern pedagogy, we're long past the point of conceptualizing quality education as mere rote memorization, as little more than cramming a bunch of knowledge into one's head. Or at least we're supposed to be.  Of course acquiring new knowledge is a bedrock to learning.  But we now subscribe to an educational ideal that says we as professors should also teach students how to teach themselvPhoto Credit Cats Driving things dot Tumbler dot comes; how to think critically and creatively; how to investigate a library with purpose, instead of on a lark.  We are not here to tell students what to think.  Rather, we're here to teach them how to think so that they have the skills to decide for themselves what to think, and to do so in a rigorous and sophisticated way.  That's how you produce responsible and informed citizens, skilled and productive workers, educated and thoughtful people.  And maybe even cat chauffeurs of the future.

--

Akim Reinhardt blogs regularly at ThePublicProfessor.com

Posted by Akim Reinhardt at 12:15 AM | Permalink

Scha Alyahya - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:07 AM PDT

Scha Alyahya - Google Blog Search


Let&#39;s Talk to <b>Scha Alyahya</b> | Trendsetter Online - KL SOGO

Posted: 08 Jul 2013 12:24 AM PDT

July, 2013

Enjoy this interview with the beloved Scha Alyahya and find out what she has to say about the Raya Splendour shoot!

Plenty more over at
1) www.klsogo.com.my
2) www.trendsetter.com.my
3) www.facebook.com/klsogo
4) www.twitter.com/klsogo
5) www.youtube.com/klsogo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan